QEYRİ ƏNƏNƏVİ AVTOMOBİL YANACAQLARININ ƏTRAF MÜHİTƏ TƏSİRİ
E.A. Rəhimov
Xülasə. Hal-hazırda avtomobil yanacaqlarının və texnologiyalarının geniş variantları ticari olaraq mövcuddur. Bununla yanaşı, hər bir variantın ətraf mühitə yaratdığı təsirlərin mürəkkəb xarakteri istehlakçıya və ya menecerə yaxşı seçim etmək üçün çətin bir qərar verir. Hətta siyasətçilər də daha təmiz variantların nisbi üstünlükləri, onların yanacaq və nəqliyyat dövrünə nisbi təsiri ilə bağlı problemlərlə üzləşə bilərlər. Bu məqalənin məqsədi nəqliyyat vasitələri və mövcud texnologiyalar ilə həyat dövrü yanacağının istifadəsinin ətraf mühitə təsirlərinin qiymətləndirilməsi və özləri ilə əsas yanacaq/axın texnologiyaları arasındakı təmizləmə seçimlərini müqayisə etməkdir. Əldə edilmiş nəticələr əsasında Azərbaycan Respublikasının yol nəqliyyatında parnik qazlarının azaldılması üçün təkliflər verilir.
Açar sözlər: Həyat dövrü qiymətləndirilməsi; yanacaq və nəqliyyat vasitələrinin seçimləri; iqlim dəyişikliyi; yol nəqliyyatı; parnik qazları.
ƏDƏBİYYAT
- Colvile R, Hutchinson E, Mindell J. The transport sector as a source of air pollution. Atmospheric environment 2001; 35: 1537-1565.
- Gao L, Winfield ZC. Life cycle assessment of environmental and economic impacts of advanced vehicles. Energies 2012; 5: 605-620.
- Torchio MF, Santarelli MG. Energy, environmental and economic comparison of different powertrain/ fuel options using well-to-wheels assessment, energy and external costs–European market analysis. Energy 2010; 35: 4156-4171.
- Lane DB. Life Cycle Assessment of Vehicle Fuels and Technologies. London Borough of Camden
- MacLean HL, Lave LB. Evaluating automobile fuel/propulsion system technologies. Progr Energ Combust 2003; 29: 1-69.
- Messagie M, Boureima F-S, Coosemans T, Macharis C, Mierlo JV. A range-based vehicle life cycle assessment incorporating variability in the environmental assessment of different vehicle technologies and fuels. Energies 2014; 7: 1467-1482.
- Zgurovsky M. Sustainable Development Global Simulation: Analysis of Quality and Security of Human Life, INTECH Publisher; 2012.
- Shafiee S, Topal E. When will fossil fuel reserves be diminished? Energy policy 2009; 37: 181-189.
- Singh BR, Singh O. Global trends of fossil fuel reserves and climate change in the 21st century, INTECH Open Access Publisher; 2012.
- Kodjak D, Sanchez FP, Segafredo L. How Vehicle Standards and Fuel Fees Can Cut CO2 and Boost the Economy, The International Council on Clean Transportation (icct); 2012.
- Bartolozzi I, Rizzi F, Frey M. Comparison between hydrogen and electric vehicles by life cycle assessment: A case study in Tuscany, Italy. Applied Energy 2013; 101: 103-111.
- Mohammadi Ashnani HM, Johari A, Hashim H, Hasani E. Life Cycle Assessment of Palm Oil Biodiesel Production in Malaysia. Applied Mechanics and Materials 2014; 465: 1080-1086.
- Shen W, Han W, Chock D, Chai Q, Zhang A. Well-to-wheels life-cycle analysis of alternative fuels and vehicle technologies in China. Energy Policy 2012; 49: 296-307.
- Sobrino FH, Monroy CR, Pérez JLH. Biofuels and fossil fuels: Life Cycle Analysis (LCA) optimisation through productive resources Renewable and Sustainable Energy Reviews 2011; 15: 2621-2628.